söndag 13 mars 2011


Ojojoj, vad jag känner mig trötter! Dels av den ihärdiga tråkiga förkylningen som slog till rejält i veckan, samt av nattkörning till och från Pumpen! Men vad gör man inte för sin son, bra att han kommer hem hel och ren:) eller vad man nu säger:)
Helgen dominerades ju av melodifestivalen så klart! Tycker de flesta bidragen var bra denna gång faktiskt. Men höll på Sanna för jag tycker hon är så fantastisk sångerska:) Hennes låt I´m in love passade henne så bra.
Nu har katterna Alice och Molly börjat få gå ut, de är ju ca.9 månader nu och det är väl dags att få smyga omkring lite i naturen:) Det har väl gått sådär:( Molly har varit duktig och kommit hem, men Alice försvann en hel natt här i torsdags natt:( Usch då fick jag lite panik!!! Känns som repris av Nutella som försvann:(
På fredagen så var hon också borta, ingen Alice på hela dagen:( Men så råkade jag nämna det på jobbet och då hade Mathilda som bor granne haft inne en katt när Jenny kom hem i torsdagskväll! De släppte ut den och visste ju inte vems katt det var. Så då när vi pratade i fredags så tänkte vi att det är ju säkert Alice, så hoppet kom tillbaka:)
På kvällen så ringde det på dörren, och där stod Mathilda med Alice i sin famn!!!! O vilken lycka! Det jag inte kan förstå bara är varför Alice gick till fel dörr o krafsade två gånger, hittar de verkligen inte hem när man bor så nära???!!!
Så nu törs vi inte släppa ut henne, hon har fått gå kopplad ute, kanske är bäst tills hon lär sig sitt område:)
Nu är det verkligen skönt att snön börjar försvinna, och våren är ju faktiskt på väg! Helt otroligt härligt!!!
Imorgon efter skola och jobb så ska Felicia och Linnea till Virserums församlingsgård och sjunga lite, och på onsdag ska de till Hultsfred till ett annat ställe vid stationen och sjunga. Så det blir lite övning här i eftermiddag med sång och musik:)
Jag ska se om jag kan vara lite duktig mellan tvätthögarna, och sätta mig på motionscykeln igen. Får väl ta det lite lugnt nu när man är förkyld. Tog väl i lite mycket förra veckan då förkylningen slog till, och jag cyklade 1 mil/ dag. Men allt eller inget finns det ju något som heter! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar