tisdag 4 maj 2010

Regnig tisdag.


Fick plötsligt en sån obeskrivlig lust att skriva lite! Vet inte om vad men det ger sig nog...
Idag hade jag en rolig och spännande stund i skolan, var på besök i Linneas klass:) Tänk vad mycket de hinner med under en förmiddag; det var sång,trassel-lek, läsning både i bok och i ett spel, så var det fiol-spelning för Jan och rast. Pust, sedan var det lunch, och då gick jag tillbaka till mitt jobb för att servera barnen på Ugglan.
Nu öser regnet ner här i Vimmerby, tråkigt men skönt oxå på något vis. Regnet behövs ju för den sprudlande grönskan:)
Imorgon börjar min man sin semester! Ja semester o semester...men han ska vara ledig i 10 dagar och börja byta vårt tak. Stackarn, jag skulle aldrig ge mig upp på den höjden! Tur att man inte har den plikten som kvinna!!!
Det kommer nog bli superfint. Vi har valt ljusgrått tak med vita vindskivor och stålfärgade hängrännor och stuprör:) Känns dock som ett jätteprojekt! Tillit!
Ikväll blir det första uteträningen i fotboll för Linnea! Jag tyckte lite snällt att vi kan ju hoppa över idag när det regnar sådant...men icke sa nicke det gick hon inte med på! Klart jag ska gå på fotboll tyckte hon.
nåja det finns ju paraply och varma kläder för en frusen mamma som ska stå där vid planens kant och se på:)
Nu blir det snart kaffe och smörgåsrån, hör hur Linnea styr ute i köket:)
Ha det gott tills vi hörs igen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar