torsdag 17 maj 2012

Försöker att ta det lilla lugna och bara "vara" denna dag:) Känns som det behövs... Förkylningen och allergin känns av, om jag säger så, och en massa känslor inombords. Usch, varför ska man vara en sån känslo-människa!? Önskar jag vore lite hårdare och tuffare av mig, kanske vore en bra idé att ta alla negativa känslor och bara vända dom till att bli starka positiva istället? Det låter lätt, men det ska gudarna veta att det inte är:( Men jag försöker:) Har ju i många år jobbat med detta, när jag åker till Fasth o.s.v. Där känns allt så lätt och självklart, men när man sen är helt ensam med sina symtom och känningar i kroppen, av gamla känslor somm satt sig här o var, då är det JOBBIGT! Men jag vet inte hur jag hade mått eller vad det blivit för massa sjukdomar i mitt liv, om jag inte hade den turen att ha fått hjälp med detta:) Alla ni som läser kanske inte vet hur jag menar, och kallar det flummigt, men för mig är detta sant <3 Igår kom Linnéa hem med en fin bukett med Gullvivor som hon plockat när hon lekte med kompisen Wilma. Så fin!
Har faktiskt rensat lite land idag, mellan skurarna. Oj vad maskrosor det verkar vara i år! Tog ett litet foto på vår fina buske, som jag inte minns namnet på. Men den luktar underbart med sina rosa blommor!
Igårkväll blev det världens godaste mat, Strömming! med mos och lingon...dessutom var den uppfiskad i Verkebäck av vår goa , snälla, granne Bosse, snart 90 år gammal! Tänk att man har så snälla, givmilda, omtänksamma grannar:) Dessutom så pigg och kör bil vid den åldern:) Linnéa föredrog korv till moset istället:) Har en liten story från när jag själv var ca 2-3 år och fick strömming till lunch hos min dagmamma... Min mor hade frågat mig när vi kom hem vad jag fått för mat hos dagmamman...och jag svarade "orm"! =D Gissa om mamma blev frågande.

1 kommentar: