måndag 12 april 2010

måndag igen!

Sitter nu här i personalrummet i församlingshemmet och har rast. Skön ensam stund på dagen. Ger ny energi så man orkar några timmar till med arbete.
Helgen har varit så avkopplande och skön. Tyvärr så går ju helgerna alldeles för fort.
Har varit på promenader varje dag, igår blev det en riktig långpromenad med Anita i 1 timme! Linnéa var på sin fotbollsträning då och vi passade på att promenixa då:) Annars brukar jag vara med Linnéa och titta på, men denna gång klarade hon sig själv, lilla gumman. Hon är sååå duktig och trygg i sig själv <3
I lördags kom mor o far o bror en stund, blir inte så ofta vi ses, men nu passade det in. Vi var ute och åkte lite i skogarna med dom, hon ska på behandling i Lilla Vi på söndag, så vi fick visa henne vart det ligger.
Igår kväll var vi hos mor o far och bytte däck på deras bil, och samtidigt på våran. Är ju dags för det nu!
Hela lördagen hade linnéa en ny kompis från klassen hos sig, Moa. De leker sååå bra. Kul att de kan hitta lite nya vänner oxå och inte ha samma jämt.
På förmiddagen var det sista gången på simskolan för Linnéa, hon har faktiskt lärt sig simma denna terminen. Hon är jätteduktig! Som belöning så fick alla barnen varsin glass:)
Idag är ju vädret här i Vimmerby helt underbart, så jag hoppas på utomhustid efter jobbet, behöver också baka bröd, men det får bli senare ikväll. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som är på g med promenader. Här så började jag igen för att bli sjuk och oduktig igen. ;-) Hoppas bli frisk snart så jag får lite mer ork än vad det är just nu. Blir andfådd och tryck över bröstet för minsta lilla. Förkylningen som satt sig i bröstet på mig. Ikväll är det "måndags-träff" igen. Ska bli kul. Hoppas vi kan ses på någon fika någon dag. :-) Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej hej..., nu har jag hittat hit :) Hoppas du ska trivas med din nya blogg...! Och hoppas du fick sköna timmar i solen!

    Kram

    SvaraRadera